lördag, april 07, 2007

Littorin står upp för arbetaren inte för facket

Jag blir så glad när jag äntligen ser att Littorin vågar stå emot fackföreningarna. Han har tidigare sagt att vi skall värna den "svenska modellen". Tycka vad man vill om det. Men nu vågar han iallafall säga nej. Efter att ha sett fackföreningar satsa enormt på att blockera små företag i Göteborg och se Byggnads skicka blufffakturor utan att någon ansåg det vara konstigt var det dags att någon reagerade. Självklart skall fackföreningen se till att alla arbetare har bra villkor men det finns väl en gräns. Man polisanmäler företag som skickar ut "bluff-fakturor" till andra företag. Men när den mäktiga fackföreningen skickar obeställda fakturor då skall vi alla tycka att det är helt okej.

Undra vilken fackförening som visar sitt riktiga maffiaansikte nästa gång. Kanske kommer vi se en ändring nu när Mona "Gudfadern" Sahlin har blivit ledare för hela "Cosa Nostra". Eller kommer det bara bli en upptrappning av allt ihopa. Vi får väl se.

Pingat på intressant.
Läs mer om facket, politik, littorin, maffia, mona sahlin

2 kommentarer:

Klockan 7:47 fm , Blogger Josef sa...

Du borde läsa detta nummer av Kolla! http://www.magazino.se/magasinet-kolla på tal om Co(s)a Nostra. Littorin, hur menar du att han står upp för arbetaren? Jag är arbetare och mig veterligen har han sänkt a-kasseersättningen och höjt avgiften, gjort det omöjligt för mig att ha råd med fackavgift vilket gör att min chef kan sparka mig från en dag till en annan. Angående blockad av "små företag" så måste du förstå att det spelar ingen roll huruvida de på en specifik arbetsplats vill skriva avtal eller inte, gör de inte det försämras villkoren för alla oss som arbetar, det tolererar vi inte.

 
Klockan 11:41 fm , Blogger Christian Fredh sa...

Tips: Betala de höjda avgifterna med de pengar du fått av skattesänkningarna.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida