torsdag, april 12, 2007

"Jönssonligan" får sina egna frågor

Först så skall jag be om ursäkt för rubriken men jag tyckte "Jönssonligan" var ett roligt knep av Per Hagwall. Så jag hoppas att Mikael och Roger inte tar illa upp.



Roger Jönsson eftersom du ställer frågor till moderata politiker som tvekar i frågan, och Federley. Så vill jag ställa några frågor till dig nu. Mikael är också välkommen att svara.


Vill du att det skall vara kriminellt att ta droger?

Tycker du att det är ett bra arbete när polisen tar in samma kända missbrukare flera gånger i veckan.

Hur skall man mäta narkotika politiska framsteg. Antal dödsfall?, Antal missbrukare? Du får gärna lämna ett utfyllande svar här.

Eftersom det finns olika undersökningar på hur "farligt" droger är. Vilka droger anser du skall tillåtna. (I detta räknar jag alkohol och tobak också)

Kan du peka på något som du tycker är väldigt lyckat i den narkotika politik som vi har idag.

Hur skall vi fortsätta att bekämpa missbruk? Genom vård eller genom fängelse?

Om man nu skall använda sig av vård. Tycker du att tvångsvård är att rekomendera eller skall detta ske genom öppenvård.


Vore tacksam för svar inte minst för att föra disskutionen vidare lite än att låsa oss vid moderaten Hagwall

Jag kommer göra en helt ny bloggpost när jag får svaren. Så Roger du kan svara här eller på din blogg.


intressant?
Andra bloggar om: , , , , , , , , Roger Jönsson

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida