fredag, mars 30, 2007

Ta era vindkraftverk och dra åt helvete!!

Jag blir så trött på det här. Klimathotet gör att vi helt tappar propotioner för vad som är rimligt. Tydligen så skall vi absolut bygga vindkraftverk så att vi slipper använda oss av kol, olja, vattenkraft, kärnkraft eller annat som inte har med vind att göra. Och det skall byggas överallt. Spelar inte någon roll vart bara det blåser mycket. Själv tycker vindkraftverk kan vara ganska charmiga och jag ser gärna fler vindkraftverk runt om i landet. Men det finns vissa saker som skall vara heliga.

Enligt SvD så har man nu fått tillstånd av miljödomstolen att bygga vindkraftverk i naturreservat. Jippie!! Du får inte hugga ned ett enda träd eller göra något annat som kan påverka den naturliga miljön men smälla upp ett antal vindkraftverk är helt okej. Det påverkar ju inte miljö alls. Särskilt inte för de som vill ha orörd miljö att vandra i. Vi har inte så mycket naturreservat i Sverige. Kan man inte låta de få stå så pass orörda? Jag vill med kunna ta med mina barn och barnbarn (om jag nu får några) till ett naturreservat och se hur en orörd skog ser ut. Jag vill inte gå och säga "titta barn hur hackspetten hackar i den helt naturliga plåtstolpen till vindkraftverket, den dumma fågeln förstår ju inte att det är plåt."

Skärpning nu. Visst bygg ut vindkraften. Gärna för mig, men gör den inte i de naturreservat som finns. Nu ligger bollen hos regeringen, och jag hoppas verkligen att de sätter stopp för sådanna korkade planer.

Pingat på intressant. Läs mer om skog, miljö, natur, vindkraft, politik, regeringen.

1 kommentarer:

Klockan 4:34 em , Blogger Bo-Erik sa...

Din rubriksättning är helt underbar Emil...

Och du vet nog vad jag anser att man borde bygga eller långtidsförvara i naturreservaten istället ;). Där är det ju ingen risk för allvarlig mänsklig skada om något skulle hända.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida