torsdag, mars 08, 2007

Årets kvinna en (o)vanlig tjej

Aftonbladet utser som vanligt årets kvinna. Med vad som inte är vanligt är att det i år är en kvinna som är helt vanlig. Inte som alla andra men ändå helt vanlig. Linda Hammar som blev känd för världen genom sin medverkan i programmet En annan del av Köping blev alltså årets kvinna.

Detta får mig att utbrista i min ensam het. Sverige håller på att förändras! Kanske inte till det bättre men inte heller till det sämre, bara annorlunda Men för mig känns det skönt att det inte är en kvinna som har gjort en enorm sportslig insats, politisk insats eller skrivit en bok om hur jobbigt det är att vara kvinna. Det är en helt vanlig kvinna. En kvinna som vågade visa sin rätta sida i tv där det alltid annars handlar om att vara snygg, blond och storbystad. Det handlar ju aldrig om att visa vem man egentligen är.

Så som sig bör. Grattis Linda Hammar.

Pingat på intressant.
Läs mer om linda hammar, kvinna, Kvinnodagen.

2 kommentarer:

Klockan 8:35 fm , Blogger sarha sa...

åh nej, jag som verkligen trodde att jag hade en chans i år ;P

 
Klockan 8:55 fm , Blogger Eklindh sa...

I min värld så är du årets kvinna.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida