tisdag, mars 06, 2007

Nu faller spelmonopolet!

Ja nu är det dags. Det svenska spelmonopolet håller på att falla bit för bit. Äntligen så kan få se någon annan som kan bedriva spel. jag skulle rekomendera att man inför någon form av licens för att få bedriva "gambling" i Sverige. Jag är inte rätt person att tala om hur denna licensen skall delas ut. Men något som vi verkligen skall se till är att alla aktörer skall bedriva en seriös spelverksamhet. Men hur lång tid skall det ta? Alliansen talade innan valet mycket att man skall avskaffa spelmonopolet. Vad har hänt? Efter valet så har vi inte hört ett enda ord om detta. Kanske är det dags att någon verkligen frågar om just spelmonopolet. Vi är många som väntar på att få gå in i den första av Ladbrokes spelbutiker. Jag kommer att spela. Men som vanligt så kommer jag väl förlora för just betting är inte min stora spelform. I ärlighetens namn så är jag helt kass på det. Men jag vill verkligen ha en egen inbjudning till Ladbrokes invigningsparty. Så Douglas Roos, eftersom jag i så många andra bloggposter har tiggt om Ladbrokesprylar så borde jag ju minst få en inbjudan. Eller en handduk, penna eller den där underbara cykeln.

"Spelaktier" har skjutit i höjden. Ja när monopolet faller så kanske det är dags att investera i dessa.

Pingat på intressant.
Läs mer om spelmonopol, politik, ekonomi.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida