torsdag, mars 29, 2007

Nu börjar Sverigedemokraterna falla och resa sig

Ja det har ju gått ett tag sedan valet och alla som blev så chockade över att SD tog så många mandat har nu tystnat något. Många tidningar säger att idag skulle SD kommit in i riksdagen. Ja det är väl inte så mycket att säga om det. Jag har två ord för det. HELT HEMSKT.

Men det går inte lika bra för SD ute i kommunerna. Nu senast så är det Falköpings två Sverigedemokraterna som har lämnat partiet och blivit politiska vildar. Detta kan man lässa i onsdagens SLA. Finns på webben som PDF här.

Det är Sverigedemokraterna Rony Lind och Uno Johansson som lämnar SD. Frågan är om de lämnat frivilligt eller om de har blivit uteslutna från partiet. Jimmie Åkesson har ju sagt att man skall rensa ut ytterligare "oönskade element" från partiet. Ronny Lind har blivit dömd för misshandel och hot så den möjligheten finns. Men jag vet inte det är ju bara rykten.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se. Andra bloggar om: , , rasism, nazism, falköping, brott, misshandel, hot, Jimmie Åkesson, Ronny Lind,

3 kommentarer:

Klockan 2:20 em , Blogger Netzach sa...

Visst, det är inte den typen av politik som du eller jag vill skall finnas i riksdagen, men har svenska folket den typen av åsikter så skall det givetvis speglas i styret.

"oönskade element" är oftast menat till individer som är öppet rasistiska, våldsamma, eller på annat sätt är negativa representanter. Nationaldemokraterna bildades i stort sätt av sverigedemokrater som blivit "utsparkade" pga rasism.

 
Klockan 3:53 em , Blogger Eklindh sa...

Ja visst skall svenska folket ha sådanna åsikter så visst kör till. Men jag delar inte deras åsikter. Precis som jag vet att de inte delar mina.

Det var i DN för bara någon vecka sedan som Jimmie Åkesson sa att det fanns "tokstollar" kvar i partiet. Och att dessa skall vara frågan om uteslutning. Sen om dessa är "oönskade element" för SD ger jag fullständigt fasiken i. Men det är de ord som SD själva använt.

Att ND är en grupp utsparkade SD vet jag mycket väl. Där kan vi snacka om ett helt gäng med tokstollar. Ingen som helst verklighetsförankring alls.

 
Klockan 6:28 em , Blogger Erik sa...

Efter att ha talat med människor som sympatiserar med SD vid flertalat tillfällen sa tror jag att partiet och framförallt deras väljare egentligen inte är av de asikter de framför. Det är intressant, för en person som känner sig hyfsat insatt i politikens grunddrag, att ifragasätta resonemang hos dessa personer och se hur dom byter ställning mycket snabbt. Det är FUNDAMENTALT att riktiga politiker och helt vanliga svenssons tar debatt med SD, för det är fullkomligt omöjligt att inte kunna krossa deras argument. Istället för att ignorera dem maste de aterstaende 96 procenten ta sitt ansvar och upplysa SD och deras anhängare om grundläggande värderingar, information och historia som genomsyrar samhället.
Vad gäller statistik sa skulle jag gärna se en kurva pa vilken utbildningsniva den genomsnittliga SD-väljaren har i jämförelse med resten av befolkningen. Jag vill inte verka överlägsen, jag vill be svenskarna att ta sitt ansvar och undervisa SD och dess väljare. Skolan maste ocksa ta sitt ansvar eftersom jag tyvarr tror att SD har en stor grogrund där. Jag asyftar inte en anti SD-kampanj i skolan. Bara exempelvis en studiedag, inte bara om andra världskriget, utan ocksa om hur vilka strömningar som ledde fram till kriget. Informtion om att det är just främlingsfientlighet i alla dess former som obönhörligen leder till obehagligheter i världen.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida