torsdag, mars 01, 2007

Hur blir CUF-livet efter Fredrik?

Att Fredrik Federley skulle avgå var det väl inte någon som tvivlade på. Fredrik är ju nu riksdagsman. Men vad kommer hända med CUF? För min del så ser jag verkligen inte att det kan finnas en bra efterföljare till Fredrik. Risken är väl att CUF får en ordförande som inte alls är den lysande stjärnan som Fredrik är. Under Fredriks tid vid CUF så har det ju blivit lite småhäftigt att vara centerpartist. Om man bara går tillbaka några år så var Centern bara ett parti som bönder och småkommuner röstade på. Men nu verkar det ju som att det anses "häftigt" att rösta på C.

Nu kanske inte allt är tack vare Fredrik Federley, Maud är ju också en starkt lysande stjärna på den politiska himmlen. Men nu glömmer vi henne och säger att Fredrik har fått Centerpartiet att bli ett skönt parti. Så Fredrik om du nu läser detta så vill jag du skall veta att jag tycker du gjort ett bra jobb. Och jag hoppas att få se dig många gånger under åren som kommer. Var en starkt lysande stjärna. Du behövs, sådana som dig gör politiken lite roligare.

Pingat på intressant.
Läs mer om CUF, centerpartiet, politik, Fredrik Federley.

1 kommentarer:

Klockan 12:33 em , Blogger Federley sa...

Jag läser mer än de flesta tror ;-)

Tack så mycket för de vrämande orden. Jag kommer häcka kvar ett bra tag till och ska göra det jag kan för det jag tror på.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida