torsdag, mars 08, 2007

""Det är jakten som är det intressanta, knulla kan man göra med vem som helst

Nu så kommer det igen då. Politiker skall lägga sig i vad vi gör i sängen, eller utanför sängen. Denna gången är det Dansk Folkeparti som tycker att man skall "predika" avhållsamhet i skolan. Visst det är viktigt att man talar om för ungdommar att sex är bättre med någon man tycker om.

Men var lite ärliga också. Vart får man den mesta av sin "sexutbildning"? Ja inte är det i skolan iallafall.

Jag hade en gång en lärare som jag pratade mycket med. Han lärde mig en av de viktigaste sakerna när det gäller sex. Vi hade på dagen haft sexualundervisning med alla de vanliga medicinska termerna. Du vet "penis ejakulerar" bla bla bla. Ja det var säkert nyttigt att lära sig men ingen som fanns i min klass hade någon större nytta av den kunskapen. Vi fick även se hur en kondom skulle användas och att det var det bästa sättet att inte bli med barn på. (sjukdommar kom i en senare lektion). Iallafall senare på dagen hade jag en kvarsittning som vanligt. (Ja jag var inte någon mönsterelev direkt)

Det slutade med att vi satt och pratade som så många gånger förr. Han frågade mig vad jag tyckte om lektionen. Jag svarade ärligt som vanligt att den var helt kass och att jag troligen aldrig kommer ha någon nytta av det. Då sa han en mening som jag aldrig kommer glömma. En mening som spelar in på många mer områden än just sexområdet.

"Emil du skall komma ihåg en sak. Det är jakten som är det intressanta, knulla det kan man göra med vem som helst."

Jag tror inte att min lärare riktigt förstod vad han sa till mig, men nu förstår jag hur han menade.
Naturligtvis så är det alltid skönare, bättre och roligare att ha sex med någon som man tycker om. Men det är ju inte sexet som är bättre. Det är närheten, ömheten och känslan att vara omtyckt som verkligen spelar roll. Nu ville han ju naturligtvis inte att jag skulle gå ut och knulla alla hej vilt. Han talade även om hur viktigt det var att skydda sig. Så han var ju inte helt ute och cyklade. Men efter den dagen så blev lektionen mer fylld av just denna meningen och jag tog alla lektioner på lite mer allvar. Även kvarsittningen blev roligare.


Pingat på intressant.
Läs mer om sex, sexualundervisning, lärare, politik, skola, livslära, livet, knulla, kärlek.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida