söndag, mars 25, 2007

Bögarna och Flatorna skall inte vigas i en kyrka

Ja det är min åsikt. Den är så långt ifrån politiskt korrekt som man kan komma nu för tiden. Men jag tycker det. Jag tycker inte att bögar och flator skall vigas i kyrkan. Varför? Jo dels för att det spelar inte någon roll alls. Jag vill inte att någon skall vigas i en kyrka. Man kan kalla det för precis vad som helst. Äktenskapet är inte heligt. Inte nu längre. Det finns också en annan del i detta med en könsneutral äktenskapsbalk som jag inte gillar. Varför skall vi "icke hetro" buntas samman med de "vanliga hetro" för? Är det inte bättre att ha ett partnerskap med samma juridiska saker i men att kalla det partnerskap för att visa att det är speciellt? Va faan alla vi bögar, bin, trans, flator, queera, stjärtgossar eller vad vi nu vill kalla oss. Vi är speciella. Kan vi inte ha en lag som visar att vi är speciella? Det betyder ju att vi måste vara bättre än alla andra? Varför har inte någon sett så på saken.

Jag vill inte ha en könsneutraläktenskapslagstiftning. Jag vill ha en könsneutral partnerskapslagstiftning. Och jag vill ha det nu!!!!

Den dagen som jag skall "gifta" mig. Oavsett vad min älskades kön är så skall jag stå och titta ut över vatten. Helt högt upp på en bro. Vi skall skära i våra händer och se hur blodet blandas med varandras innan det faller ned i vattnet. Då finns vi i alla hav. Vi finns i allt levande. För som ni vet vatten kan vi inte vara utan.

Okej jag kanske överdriver lite. Men vad är ett äktenskap egentligen? Skall man tro kyrkan så handlar det ju om att man skall förenas inför gud. Bla bla bla. När Karin Långström Vinge läser det här så kommer hon säkert rätta mig på något men det står jag ut med nu. Skall man tro på den andra delen. Vi som inte är speciellt flitiga besökare i guds hus. Så är det ett papper med juridiskt mumbo-jumbo. Äktenskapet är ju inte heligt längre. Tänk på det. Hade äktenskapet varit heligt för oss hade vi inte gift oss så många gånger. Och tydligen är det ju så att präster själva kan välja om de vill viga homosexuella. Så vad är det för ljushuvud som säger att vi skall ändra lagen då?

Pingat på intressant. Läs mer om äktenskap, hbt, politik, bögar, flator, partnerskap, homosexuella.

3 kommentarer:

Klockan 6:55 em , Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

Hihi, jag tänker inte alls rätta dig på något.

Men jag hade verkligen hoppats att få viga dig och din själs älskade i Våmbs kyrka. :)

 
Klockan 10:14 em , Blogger Eklindh sa...

Haha ja det tror jag säkert.

Men jag kommer nog inte att ingå något form av samlevnad alls. Jag nöjjer mig med tillfälliga förbindelser och kortare förhållanden. Det är nog inte någon som står ut med mig så länge.

 
Klockan 8:04 em , Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

Haha, det säger du nu, ja. Vänta bara tills den rätte dyker upp. :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida