torsdag, mars 29, 2007

Be om ursäkt! Allihop och gör det NU genast med en gång.

Japp Sveriges moraltanter sitter väl och jublar. Jag hatar dålig humor. Jag avskyr Hey Baberiba gänget mer än något annat. Jag finner inte det roliga i att en person ser ut precis likadant oavsett vilken sorts karaktär personen spelar (Magnusson). Sveriges stamningsföreningars riksförbund kräver tydligen nu ursäkter av TV4, producenten och Robert Gustavsson. Allt för att Robert spelar en stammande assistent i TV-serien hjälp. Ja gud tänk vad hemskt det är. Driver med någon som har ett handikapp. Det är för jävligt. Jag hoppas verkligen att den ursäkten kommer. Och jag hoppas verkligen att SSR får överskottet av DVD försäljningen. Så att man kan använda det till upplysning om handikappet stamning.

Läs hela anmälan här.

Jag hoppas också att man då tar en del av pengarna från Peter Magnussons dåliga tvprogram och ger överskottet till Homosexuella och Engelsmän för att upplysa om att de inte är på det sättet som framställs i programmet.

Mat-Tinas böcker och dvd säljs idag i de flesta butiker. Vinsten från dessa böcker bör genast ges till en förening som informerar om feta personers situation i samhället. Dock inte Viktväktarna som är en sekt för tjockisar.

Jag hoppas att man ser till att överskottet från serien Little Britain går till att upplysa om personer som är transvestiter, homosexuella, rullstolsbundna, feta och ungdommar som fått barn för tidigt.

Jag hoppas också att man ger pengar från DVD försäljningen av rockkonserter till personer som drabbats av tinnitus. Det är ett jobbigt handikapp i dagens läge.

Och DVD försäljningen av "Två Mörka Ögon" där måste ju vinsten gå till invandrar ungdommar som vill starta dansband. Eller till rappare som i den serien framställs som hårda iskalla utan något som helst samvete.

Det här är så jävla löjligt så det är inte sant. Jag hoppas att de flesta personer som tittar på serien HJÄLP! Förstår att stammande personer inte är som Robert Gustavsson. På samma sätt som de som sett Little Britain förstår att transvestiter är inte som Emily Howard. Att kräva en sån här sak är bara löjligt. Det sätter fokus på något helt annat. Och var lite ärliga med er självla SSR. Så jävla synd om er är det inte. Det finns dom som har det mycket värre och de skojas det ganska friskt om med.

Pingat på intressant.
Läs mer om stamning, humor, homosexuella, transvestiter, DVD, svt, tv4, tv, onödigt, struntsak, fetma, ironi.

7 kommentarer:

Klockan 12:16 em , Blogger Scatsis sa...

Det handlar inte om Robert Gustafsson som stammar. Det handlar om en person som, i blommigt förkläde, blir utsatt för utskällningar, kränkningar och våldsamheter av andra ”patienter” och blir ”behandlad” med en högtryckstuta, på bästa sändningstid, då barnen fortfarande sitter upp och blir matade med denna ”vuxenhumor”. Och nu ska de tjäna pengar på andras bekostnad. TV4 borde istället läsa reglerna som de själva har på sina chat och forum sidor, om att vara trevlig och respektfull.

Men jag ber dig inte att förstå, för den dagen du fattar vår reaktion, har du själv varit med om någonting som berör dig eller dina närmaste som fått dig att sätta skrattet i halsen…

 
Klockan 12:47 em , Blogger Eklindh sa...

Återigen så vill jag att du tittar på hur man "behandlar" homosexuella, transvestiter, engelsmän och så vidare i många humorprogram.

Jag ger fullständigt fasiken i ditt handikapp. Jag vet att det är jobbigt med stamning. Men det är jobbigt med många saker i livet. Jag är själv ickehetrosexuell. Hur kul tror du jag tycker det är när man framställer mig i serier som en sexgalning som helst av allt bara vill ligga i sängen med en kille och lyssna på schlager? Och detta visar man när barn tittar på tv.

Det handlar om humor. Inget annat. När man vill ha respekt och förståelse för sitt handikapp eller livssituation eller vad det än är. Så måste man använda humor som vapen. Använd detta på rätt sätt. Men skrik inte efter en massa ursäkter och skadestånd. Det gör bara att sådanna som jag inte tar er på allvar nästa gång.

 
Klockan 10:57 fm , Blogger Ledningen sa...

Förutom att "humorserien" Hjälp är riktig jävla skit-tv så är ju förstås Svenska Stamningsföreningars riksförbund (eller SSSSSSSSSSSSR som dom "förkortar" det) rena tomtar som gör en Centrum Mot Rasisms-kampanj (den mot Nogger Black). Varför lär sig inte folk att det bara är ytterligare en anledning att driva med dessa ebarmerliga paragrafryttare på SSSSSSR.

Jag håller med. Humor grundar sig på grova generaliseringar oavsett om det gäller stammare eller bögar, och om man inte kan se bortom det har man ett större problem.

Och det ÄR kul att Papa blir "behandlad" genom en mistlur varje gång han stammar. Men det är också det enda i serien som är i närheten av roligt.

 
Klockan 4:57 em , Blogger freddan sa...

Dålig humor är dålig humor oavsett vad det handlar om. "Hjälp" pendlar hopplöst mellan guldkorn och pinsamheter. Stammaren är inte det roligaste inslaget och kunde tas bort. Hade programmet hållit jämnare kvalitét och dessutom anpassats så hela familjen kunde titta, tror jag inte det kommit någon protest. Hoppas manusförfattare och ansvariga låter detta bli en läxa. Skådisarna är de bästa vi har och lider nog lika mycket som stammare och övriga tittare.

Freddan

 
Klockan 12:34 em , Blogger Pete-machine sa...

Ok allesammans... Kan vi inte göra som så här att vi tar det hela med en klackspark och inte blir så jävla upprörda över minsta lilla? Vad kan man sända för tv utan att men enligt er bör bli ersättningskyldig till sårade "grupper"? Stäm mat-tina för att hon gör fet mat, stäm tvkockar söm gör nyttig mat därför att det får unga tjejer att självsvälta osv. Detta håller inte och när det gäller SSR och robert gustafssons karaktär säger jag som olle palmlöf som startade programmet mongo-tv som handlade om utvecklingstörda: I humorns värld får man bara skämta om jämlikar och grupper med "högre ställning" än sig själv, så om jag inte kan göra humor om dessa grupper så innebär det att jag ser ner på dem.

Ta det lugnt och skaffa inte magsår över sådana här saker. Rikta denna energi till ngt konstruktivt!

 
Klockan 8:44 em , Blogger Eklindh sa...

Efter de mail som jag har fått och de kommentarer så kan jag nog säga att det finns en hel del som håller med mig om att detta är löjligt och ett sätt att nedvärdera sig själv.

Men de "humorlösa" som vill att Robert skall be om ursäkt är väldigt aggressiva. Jag har fått några mail där man kräver att JAG skall be om ursäkt. Jag kan bara säga en sak. Jag tänker aldrig be om ursäkt. Jag har inte gjort något fel och jag respekterar alla. Däremot så tycker jag att man skall ha rätt att skämta om precis vem som helst.

Sen om jag tycker att just HJÄLP är rolig humor. Den frågan lämnar jag helt öppen. Men jag kan avslöja att jag har skrattat lite gått åt det idag.

 
Klockan 12:49 em , Blogger johan.olofsson sa...

Vi har inte yttrandefrihet, inget samhälle har, vad jag vet, någonsin haft yttrandefrihet. Vi får säga vad vi vill inom vissa gränser. Jag får ställa mig på en pulpet och säga att rika människor är utsugare, men jag får inte säga att anledningen till att judar har så stora näsor är att de ska kunna gömma stulna pengar i dem. Då är det hets mot folkgrupp. om jag inte som nu säger det med uppenbart humorinslag.

I grund och botten är alla inskränkningar av yttrandefriheten negativ. att försöka kringgärda möjligheten till humor är ännu ett, om än allvarligare, initiativ av rädda invånare i ett allt räddare samhälle. (tänk om vi trampar på någons tår, då måste vi skämmas)

Och om inte "Scatsis" är en fejk för att vi ska kunna hånskratta åt någon här så är du verkligen patetisk. Om du inte kan hantera din situation, oavsett vilken det är, så kom inte till oss med det. Få staten att betala (det gör de säkert) ett besök hos en psykolog. och våga gå till en som inte säger det du vill höra (att det är synd om dig).

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida