lördag, februari 17, 2007

Pirater, ung vänster och LUF under samma flagg

Idag har jag åkt iväg för att delta i en demonstration mot det nya avlyssningsförslaget. 14:00 drog det igång i Göteborg på Götaplatsen

Talare var Johanna Nylander även känd som FFF-Johanna, Ida Gabrielsson från Ung Vänster och Balder Lingegård. Tyvärr kom jag lite sent som vanligt och missade i stort sett hela Johannas tal. Men jag pratade med henne på tåget hem och hon talade mycket om personlig integritet och hur kränkande det är mot den enskilda människan. Du kan troligen läsa mer om hennes tal på hennes blogg. Ida Gabrielsson kunde naturligtvis inte hålla sig till ämnet utan var tvungen att attackera de borgerliga partierna då främst folkpartiet som den farligaste förespråkaren för övervakningssamhället. Hon kom även in på skolan och hur Jan Björklund vill att man skall ha säpo-agenter i skolan för att ange alla som börjar odla skägg (?). Jag har lite svårt att uppskatta hur många personer som kan ha deltagit i demonstrationen men en gissning är någonstans mellan 100-150 personer men ta den siffran med en liten nypa salt. Men en sak som känns väldigt roligt är att Piratpartiet fortsätter sin kamp efter valet. Piratpartiet behövs och jag hoppas att se mycket mer av dem under de kommande åren.

Ping på intressant.

Läs mer om avlyssning, säpo, luf, ung vänster, piratpartiet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida