söndag, februari 25, 2007

"Kristen" höger hotar Alliansen inför 2010! Bring it on!

Nu kommer äntligen debatten som visar vad olika kyrkliga samfund står för och vad de egentligen vill. Jag är själv inte kristen på något sätt men har en stor respekt för personer som står upp för sina kristna värderingar och för sin tro. Eller jag skall kanske säga gjorde. PÅ DN debatt idag så visar katolske ledaren och pingsrörelsen ledare vad de vill. De vill ha full makt för sina medlemmar. De hotar nu med att uppmana sina "lärljungar" att inte rösta på alliansen under valet 2010. I got news for you! Jag vill inte heller att ni röstar på alliansen. Jag ser hellre att alliansen förlorar valet än att alliansen börjar dansa efter era kristna pipor. Detta är ju enbart ett hot och skall alliansen böja sig inför hot så kan vi lika gärna börja att böja våra nackar inför diktaturer världen över och sluta att stå upp för mänskliga rättigheter.

Vi lever inte i USA där den "kristna högern" enormt stark. Här är ni bara en enormt liten del av befolkningen. Den här gången så gäller det ju aborter vad kommer det gälla nästa gång? Om alliansen böjer sig denna gången kommer alliansen sedan att dansa efter samma pipa i en annan fråga? Kanske det skall gälla barnaga? Det finns religösa grupper som fortfarande anser att man skall aga barn. De är inte stora men de finns. Eller kanske skall det gälla att homosexuella inte skall få leva under samma tak då detta är emot guds vilja? Det är inte alla religösa som tycker så men de finns. Kanske skall nästa fråga för er bli att ni vill att man skall sätta alla muslimer i olika läger där de får arbeta? Så kallade transitläger. Eller så kallade arbetsläger. Med en dusch som har en lucka i taket där man kan släppa ned en burk med "tvål" som gör att muslimerna blir "rena".

Och om detta är en så viktig fråga för dessa religösa ledarna. Vad hade ni tänkt att man skall rösta på annars? Socialdemokraterna? Vänsterpartiet? Miljöpartiet? Jag har en ganska stor känsla att när det gäller denna frågan så delar samtliga riskdagspartier åsikt i denna fråga.

Men det är klart det finns väl ett parti som ni säkert vill att era "lärljungar" skall rösta på. Sverigedemokraterna tar säkert emot er med öppna armar. De vill säkert se att vi skall behålla den vita rasens fortlevnad med hjälp av kristna värderingar. Så varsågod! Ni som vill bli den nya kristna högern i Sverige. Rösta på Sverigedemokraterna om ni vill, för jag vet att ni aldrig kommer rösta på S,V eller MP.

För er som kanske tycker att jag tar i väldigt mycket när jag beskriver "nästa fråga". Ja, jag vet att jag överdriver och jag tror inte detta om de religösa samfunden. Men rätt som det är så kommer det någon dåre som vill dessa saker skall vi dö böja oss efter deras hot? Det finns personer som fortfarande gör så att jag har kvar mitt förtroende för religösa personer. PrästKarin är en av dem. Så tro nu inte att jag skickar alla kristna i samma bagagelucka nu.


Pingat på intressant
Läs mer om religion, politik, val2010, abort, högern, socialdemokraterna, sverigedemokraterna, moderaterna, folkpartiet, miljöpartiet, vänsterpartiet, kristdemokraterna,centerpartiet, alliansen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida