måndag, februari 26, 2007

I natt blev det inte mycket sömn

I natt var det dags igen. Galornas Gala! Och visst var det underbart. En show lik ingen annan och priser som folk verkligen förtjänade. Och min favorit fick pris, Forest Whitaker fick äntligen en Oscar för sin roll i Last King of Scotland. Han förtjänade den verkligen.

Ellen ledde galan som om hon var född till att göra just det. Roligt att man vågar ge chansen till en bra komiker. Men nu till den stora besvikelsen. Det som räknas som årets film. The Departed, visst är det en bra film och Martin Scorsese förtjänar verkligen en Oscar. Men inte för denna filmen. Det känns så löjligt att man skall få så många Oscars för en film som är en remake på en japansk hong-kong action. Men det är en bra film och jag skall inte gnälla för mycket.

Happy Feet tog även den en oscar för bästa animerade film. Jag hade hoppats på att Cars skulle få just den statyetten. Just för att den tar upp en så pass allvarlig sak i en annorlunda värld. Vänskap, kärlek och respekt för äldre allt i en värld fylld med bensinslukande varelser. Det är verkligen en underbar film och kommer nog att tillhöra mina favoritfilmer i en lång tid fram över.

Men efter en lång natt så är jag ändå glad att jag såg hela galan (okej jag somnade en liten stund kanske).

Pingat på intressant.
Läs mer om oscars, film och nöje.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida