tisdag, januari 30, 2007

Till och med Centern får moralpanik ibland

För att vara helt ärlig så måste jag säga att nyhetsvärdet blir inte bättre med tiden. Men då oc.h då så kommer det fram helt underbara artiklar som är ren och skär humor. Centerpartisten Ingrid Olsson vill förbjuda fula ord. Ja den tanken är ju god. Den är om jag skall vara helt underbar. OM VI LEVT PÅ 1300-TALET! Snälla väx upp vi lever i en tid där man inte använder ord som "kuk", "fitta", "motherfucker" och "fucker" som meningen var från början. Jag undrar vad Ingrid tycker om nya uttryck? Som "wanker", "piss off", "whitetrashwannabe" eller varför inte min favorit "pappskalle". Om man säger detta till någon för att förolämpa dem så är det mycket bättre än de "vanliga" förolämpningarna.

Men det är inte endast den underbara nyheten idag. Man blir visst gay av Nirvana? Ja kanske det. Men jag tror inte det är en av de största orsaken. Konstigt nog men moralpaniken i USA har på något sätt lite mer krut än i Sverige.

Det sista är så klart det om kvinnan som krävde ersättning för vinflaskan som beslagtogs av polisen. Det låter precis som att det skulle vara något som jag skulle göra. Det är en principsak. Om man för en gång skull inte ljuger om att man skall dricka lite vin med några vänner och polisen vägrar att tro på dig. Då blir man förbannad och man tar strid på alla sätt man kan. Och all heder eftersom hon endast kräver 59 kronor som är det som vinflaskan kostade.

Pingat på intressant.
Läs mer om HBT, politik, gay, vin, polis, humor, USA, moral, panik, centern

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida