måndag, januari 08, 2007

Porslinsprydnader gör dig galen

Jag är en av de personer som hatar prydnadssaker. Särskilt när det gäller saker som står i trädgården. Därför blir jag riktigt glad när jag läser att det finns något pucko som lyckats att anmäla en person som har haft en porslinshund på trappen till miljö och hälsoskyddskontoret. Nu är väl inte just porslinshundar mitt stora problem. Det som jag har grymma problem med är trädgårdstomtar. De skrämmer mig. Nästan lika mycket som jag blir skrämd av clowners röda näsor.

Men det finns hopp för oss som skrämms. Tomtarna Befrielsefront finns och tar de små stackars tomtarna dit dom hör hemma. Skogen, sopstationen eller i en papperskorg. Jag bryr mig inte om vart så länge de inte står där och stirrar i trädgårdarna.

Som alla säkert har märkt så har det ju precis varit jul. Den absolut värsta tiden på året för folk som tror det är fint att pynta i trädgården det skall vara lysande tomtar, renar på taket och en jävla massa lampor i varje träd som man kommer åt. Det är hemskt. Kan vi inte bara se till att det ser ut som det var menat i trädgårdar. Ogräs, vildvuxna gräsmattor och maskrosor överallt. Låt trädgården växa som den vill. Då blir den allra bäst. Och dom otäcka tomtarna hoppas jag att vi slipper i framtiden. Och kanske alla porslinshundar med.


Pingat på intressant.
Läs mer om hundar, tomtar, jul, trädgård, natur och bitterhet.

2 kommentarer:

Klockan 10:05 em , Blogger sarha sa...

Vilken bra idé! När jag skaffar hus och trädgård, ska jag bara ha porslinstomatar och djur i alla dess former, så fint!

 
Klockan 2:23 em , Blogger Eklindh sa...

Du är en ond människa bara så du vet.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida