tisdag, januari 30, 2007

Mer Danielsson och Lotta Gröning hånar offren

Återigen så framkommer det uppgifter om att Lars Danielsson har ljugit om vad han gjorde efter tsunamikatastrofen. Att Danielsson inte var på jobbet har varit en uppgift som gång på gång behandlats i media. Att han har gjort något fel har alla varit överens om. Han kunde kanske gjort saker annorlunda men gjort är gjort. Människor dog och regeringen var inte beredda på en sådan sak. Men att han kan sitta och ljuga är bara patetiskt många personer litar på att regeringen skall kunna hjälpa när en sådan kris uppstår. Ingen kan vara perfekt och göra allt rätt. Men man skall verkligen ta på sig skulden för sina fel. Jag skulle förlåta Danielsson om han säger att han inte trodde att det var så allvarligt på annandagen och därför inte tog det på största allvar. Jag skulle nog inte heller ta det på så stort allvar genast. Men att säga att man var på jobbet när man inte var det är inte okej. Han säger ju detta för att rädda sitt egna skinn.

Jag är väldigt positiv till en ny granskning. Det måste komma fram vad som egentligen hände under katastrofens första dagar. Lotta Gröning skriver på aftonbladet att det är onödigt och dyrt att dra upp granskningen igen. Varför då? Menar hon att sanningen inte är värt priset? Hon låter lite som min mamma när hon säger att jag skulle glömma att kompisen slog mig på skolgården. "Skaka hand och glöm detta." Men så enkelt är det inte. Även om en utredning inte kan ge offren för tsunamin tillbaka så är det trots allt viktigt för offrens anhöriga att höra sanningen.

Pingat på intressant.
Andra bloggar om: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida