onsdag, januari 03, 2007

Får inte Freivalds tjäna pengar på sin bostad?

Kritiken mot Freivalds är hård just nu. Varför? Kan det vara för att hon säljer sin bostadsrätt? Ja tydligen.

Sanningen är den att det inte är det att hon säljer sin lägenhet som har gjort det till en nyhet. Freivalds har ju varit en av de som inte vill omvandla hyresrätter till bostadsrätter men när hennes egen lägenhet skulle omvandlas så var det inte så konstigt att hon valde att bo kvar och få en fin bostadsrätt.
Känslan av att äga en egen bostad slår allt. Det finns inte något som är så viktigt som sin bostad. Hyreslägenheter i alla ära men det är ju inte din bostad. Du hyr ju av någon annan. Vilket också betyder att du inte har något att säga till om det som din hyresvärd vill är lag. Ja det finns ju hyresgästföreningen men när gjorde de senast något för att förbättra din sitation i din hyreslägenhet? Visst dom förhandlar om hyran. Och den har ju vart låg utan några större höjningar? Nej precis.

Men nu skall Freivalds flytta och skall då sälja sin lägenhet jag hoppas att hon får ett bra pris på sin lägenhet och att hon kan använda pengarna till att köpa sig en ny bostad. Kanske ett litet torp som sin partikamrat Göran Persson?

Jag bor själv i en hyresrätt och jag trivs bra. Men jag skulle inte säga nej till att bo en bostadsrätt. Jag vill äga min bostad. Men tills den rätta bostadsrätten dyker upp så har jag det bra här. Här kan jag sitta vid min dator och lukta på avgaserna.

Pingat på intressant.
Läs mer om Socialdemokraterna, göran persson, freivalds, bostadsrätt, hyresrätt, politik, bostad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida