måndag, december 04, 2006

LUF kongressen

Det allra första jag skall göra är att rätta mig själv. Jag skrev att Fredrik Malm har avgått vilket inte riktigt är rätt ordval. Fredrik har ju inte avgått utan ställde inte upp till omval. Men vad jag menade var att han nu inte längre var förbundsordförande för LUF. Det är ju Frida Johansson Metso som är det nu.

Majeed Safaee som blir 1:e vice ordförande är någon som jag absolut inte känner speciellt mycket men jag har pratat med honom några gånger och han verkar ha en bra kunskap om mycket. Att han sedan driver bloggen Fria Iran Vänner gör ju att man kan läsa lite mer om han kunskaper om Iran.

Saga Rosén som blev vald till 2:e vice ordförande är någon som jag känner mycket bättre. Även om jag och saga ofta inte håller med varandra i sakfrågot så har hon iallafall en hel del viktiga saker som hon kan. Att hon sedan tycker om frågan om integration tycker jag bara är positivt.
Och det kanske bästa av allt är att jag har pinsamt skvaller om Saga så jag kan ju kanske få henne att göra som jag vill. (Jag skulle aldrig använda mig av skvaller för att få något jag vill)

Övriga personer i förbundsstyrelsen känner jag inte heller speciellt väl men det verkar vara bra personer.
Lars-Johan Edström från Uppsala verkar ju vara en väldigt speciell kille. Hans åsikter är nog starka men han verkar iallafall vara en god lyssnare och väldigt duktigt på att argumentera för sina åsikter. Skall bli kul att se vad han kan göra.
Philip Wendahl, vad skall man säga. Philip är en gammal MUFare vilket inte märks.
Johnny Foglander har vart ordförande i LUF Väst nu det sista och är en av de som jag känner hyffsat väl. Han har en del åsikter i Skolfrågan och väldigt mycket när det gäller HBT och hatbrott. Jag hoppas att Johnny får visa vad han kan under året.
Maeliz Orrego Rodírguez som idag finns med på sidan 4 i expressen. Är någon som jag varit lite smått imponerad av. Så henne skall jag hålla mina ögon lite extra på under året.

Pingat på intressant.
Läs mer om Fredrik Malm, Majeed Safaee, Saga Rosen, Philip Wendahl, Johnny Foglander, LUF, folkpartiet, liberal, Frida Johansson Metso.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida