lördag, oktober 14, 2006

Underbara uppblåsbara nyhetsvärde

Japp då gick den första ministern till följd av skandalerna. Okej jag skall försöka vara objektiv. Visst Maria Borelius fuskade med skatten, betalade svarta löner, struntade i tv-licensen och lite smått och gott. Jag hoppas verkligen inte att man får se fler ministrar eller riksdagsledamöter som avgår för att dom gjort dumma grejer när dom var yngre. Betala barnflickor svart är väl en sak. Det är inte speciellt allvarligt, beroende på vilken omfattning man har gjort det i. Att man skiter i att betala tv-licensen är något som jag inte ens nästan ser är allvarligt. Det är löjligt att kräva en ministers avgång bara för den sakens skull.

Att Maria har "planerat" sin och makens ekonomi så att dom kan gömma undan lyxbostäder för svenska skattemyndigheter ser jag som ett STORT skäl till att avgå. Så den här gången så är det rätt att Maria Borelius får avgå.

Pingat på intressant.se. Andra bloggar om: , , , ,

7 kommentarer:

Klockan 5:25 em , Blogger sarha sa...

eehhh, ursäkta, låste jag rätt? Inte speciellt allvarligt att använda sig av svart arbetskraft? Du måste skämta, allvarligt...

 
Klockan 10:34 em , Blogger Eklindh sa...

Skall man hårddra reglerna så får man ju inte betala någon "svart" för att göra någon tjänst. Det är så jag menar. Systematiskt svartarbete är något som inte är accepterat. Men om man någon gång betalar för att få städhjälp och man gör det svart ser inte jag som speciellt allvarligt. Betala grannens barn för att klippa gräset är ju också svartarbete. Skall man se det som lika allvarligt med?

 
Klockan 1:11 em , Blogger sarha sa...

inkomstskatten står för 1/9 av sverigesekonomi, så, visst spelar det roll

 
Klockan 4:44 em , Blogger sarha sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
Klockan 4:44 em , Blogger Eklindh sa...

Ja det är klart det spelar roll men skall man verkligen se på alla tvivelaktiga saker när man väljer en minister? Skall man inte se till vad personen vill göra med det området som dom skall vara minister för? Om det är någon som inte har betalat svart för något eller någon som har gjort allt enligt regelboken skall nog få kasta första stenen mot ministrarna. Det finns inte någon som skulle klara av att bli minister utan dom kraven som ställs på dom idag.

 
Klockan 12:17 em , Blogger sarha sa...

fast jag tycker nog att ställa krav på ministrarna så att de ska föregå med gott exempel åt oss medborgare och följa deras egna regler ändå inte är för mycket begärt, vill du hålla på att planera din ekonomi osv. bli inte minister....

 
Klockan 12:35 em , Blogger Eklindh sa...

När det gäller "planering" av ekonomi så kan jag bara hålla med dig. Men allt annat? Barnvakt som man betalar för? Det finns ju inte någon människa som inte gjort det svart.
Sen kanske man skall dra gränsen någonstan en heltids barnvakt som bor under samma tak men man betalar svart för ser jag inte heller som försvarligt.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida