onsdag, oktober 11, 2006

Tvavgifter och svartarbete

Det finns vissa gånger som jag bara spyr på kvällstidningarna. Knappt har den nya regeringen tillträtt förän man skriker om avgång.
Först ut är Maria Borelius som tydligen har betalat barnflickor svart. Hemskt hemskt!! Det har ju inte någon annan gjort eller hur? Det finns väl inte någon politiker som har betalat någon svart? Hur många folkvalda kan ärligt gå ut och säga att man aldrig betalat någon svart? I den här valrörelsen hur många partier var det då som betalade några ungdommar för att springa och lägga i lappar i brevlådor? Dom fick kanske några hundra för ett par timmars jobb? Självklart så är det inte partiet som betalar utan någon politiker som tar några slantar ur egen fick och ger unga så dom gör hans/hennes skitjobb. Sen att Borelius säger att hon inte hade råd är bara korkat klantigt och fruktansvärt osmidigt. Nu har hon gjort avbön på detta i morses.

Nummer två i den nya regeringen är Cecilia Stegö Chilò som inte betalat TV-licensen. Jippie!! Vem bryr sig. Den där jävla tv-licensen bör avskaffas så snart som möjligt. Jag vägrar att betala tv-licens! Av två anledningar. Dom är inte så bra men det är iallafall anledningar. Just nu så har jag ju inte något eget boende och då heller inte någonstans att använda min tv och behöver då enligt lagen inte heller betala licensavgiften.
Tillbaka till när jag valde att inte betala. Detta var innan alla digitalboxar kom och jag hade bara kabeltv. Inte ComHem eller något flashigt, utan de vanliga kanalerna SVT1, SVT2, TV3, tv4, kanal fem och ztv. Inget mer. Eftersom licensavgiften även finansierar barnkanalen/kunskapskanalen och svt24 så ringde jag till Radiotjänst för att höra om jag verkligen skall betala för dessa kanaler med när jag inte kan se dem. En grinig tjej svarar då att jag får köpa en box för att kunna se dessa kanaler men att licensavgiften betalar för dem. Då säger jag att jag vill bara betala hälften eftersom det är 2 kanaler som jag inte kan se men ändå betalar för. Svaret blir som vanligt ett hånskratt och ett svar som säger att "så kan man ju inte göra". Detta gör mig riktigt förbannad. Då svarar jag att jag vill avanmäla mitt tvinnehav genast. Då säger hon att så länge du har en tv så måste du betala. Detta gör mig ännu mer arg så under tiden som jag har den här tjejen i telefonen så tar jag en hammare och slår rakt igenom tvn. Sen säger jag lugnt och stilla att nu har jag inte någon tv heller. Då avanmäler hon mig.

Sanningen är den att jag slog hammaren igenom en tv. Men jag hade två! Så Cecilia stå på dig du är inte värre än den normala svenska medborgaren. De flesta av oss har nu tröttnat på att betala denna extra skatt som skall finansiera vårt fina tvutbud i SVT med OS, VM, EM, DM och allt vad det är och samtliga har i SVT presenterats i samarbete med OLW, Svenska Spel, Volvo och Vattenfall. Men det är ju inte reklam det är ju bara samarbete.

Jävla hyckleri.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se läs mer om , Cecilia, politik, regeringen, SVT, radiotjänst, tv, OS, EM, SM, DM, Svenska Spel, Reklam, svartarbete, svart,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida