tisdag, oktober 24, 2006

Trafikens Kaos inte lätt

Fyllekörning och fortkörning är några vanliga problem i Sveriges trafikkaos. Trots debatten om biltullar i stockholm och trängselskatt så kommer vi inte ifrån att rattfylleri och fortkörning är stora problem. Själv så har jag inte någon bil eller ens körkort. Jag vill inte ha det heller. Jag har inte något intresse av att köra bil. En vacker dag kommer jag säkert att ta körkort men det kommer nog bli när jag närmar mig 30.

Nu kommer det besked som är mycket glädjande. Dansbands-stjärnan Sven-Erik Magnusson döms till fängelse för rattfylleri. Jag hoppas att Sven-Erik stolt tar sitt straff och blir en varning för andra som sätter sig onykter bakom ratten. Alla kan göra misstag men man skall då ta sitt straff för det.

Samtidigt så läser jag att man kan försäkra sig mot trafikböter? Hur skall man kunna det? Vad kostar en sån försäkring och vem är det som tar en sådan? Man gör ju det enbart för att man vet att man bryter mot de trafikregler som finns eller?

Och nu kan man tydligen inte ens ta bussen och känns sig säker! Bussarna brinner i Göteborg. Snacka om tur att ingen kommer till skada.

Men det är klart om man inte brinner upp i bussen så är det ju ändå bättre än att hamna i en krock med 40 bilar.

OCh jag tycker det är underbart sött att man har ordnat bussförar-SM. Det är för roligt. SÅ man kan bara säga Grattis till vinsten Stig Brattberg som tog hem segern. Hoppas att din buss aldrig börjar brinna.


Pingat på intressant.se. Andra bloggar om: , , , , ,.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida