tisdag, oktober 10, 2006

Snoppmätningen som blev för mycket

Kärnkraftskramaren Bo-Erik pratade i förra veckan om att Nordkorea bedrev en så kallad snoppmätning. Säga vad man vill men en snoppmätning som världen inte har skådat blev det.

Vad som oroar mig mest är att Kim Jung Il har tillgång till kärnvapen. Något måste göras nu. En liten fjant med platåskor står det bland annat i Aftonbladet. Jag kan inte annat än att hålla med. Kim Jung Il är en fjant och lider av enorma komplex. "Snoppmätningen" måste stoppas innan "utlösningen" blir total. Jag är också rädd att USA kommer inte kunna påverka Kim Jung Il det minsta. Den enda som i dagsläget kan göra det är Kina. Ge Kina fria händer för att ta hand om Nordkorea. Lägg er inte i hur dom gör det. Självklart så skulle jag gärna se att det sker på diplomatisk väg men jag är rädd att det inte går nu. Det har gått för långt. Kina som är en kommunistregim som Kim Jung Il ser upp till har de enda medlen att få stopp på dessa dumheter. Och snälla president Bush bomba inte Nordkorea sönder och samman. Det kommer bara att sluta i ett blodbad där Nordkoreas folk kommer att dö och amerikanska soldater får sätta livet till. Låt Kina ta hand om den lilla fjanten Kim Jung Il.



2 kommentarer:

Klockan 3:49 em , Blogger Bo-Erik sa...

Tja!
Kul och intressant inlägg, men hur vill du, praktiskt sett, att Kina ska stoppa Kim Jung Il's utlösningsplaner? Förespråkar du militärt ingripande från Kinas sida? För isåfall kan jag tycka att det verkar ologiskt att du anför att det är bättre att Nordkoreas folk dör av Kinas bomber än av USA:s bomber...

Men men, jag är ju bara en simpel kärnkraftskramare, vad vet jag?

 
Klockan 5:12 em , Blogger Eklindh sa...

Jag ser kärna att det sker på diplomatisk väg men skall jag vara helt ärlig så skiter jag i hur dom gör. Har han fått sina händer på lite kärnvapen så bör man "plocka" bort honom på något sätt. Men jag vill naturligtvis inte att befolkningen i nordkorea skadas.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida