lördag, oktober 21, 2006

Prata inte med Sverigedemokraterna

Eftersom jag inte tagit upp Sverigedemokraterna på min blogg på länge så är det väl dags. Det politiska läget i landet ser helt annorlunda ut nu efter valet. Mycket för att Sverigedemokraterna har fått vågmästarroller i många kommunen. Jonas Morian skriver om Trelleborg. Själv skall jag ta upp ett annat exempel Falköping. Ingen vill i Falköping samarbeta med SD. SD själva säger att dom skall rösta för Socialdemokraternas budget. Men dom kommer inte att helt gå med på allt Socialdemokraterna vill göra i Falköping. Dom vill vara med och bestämma. Socialdemokratern vill inte ha med SD. Allianspartierna vill inte ha med SD. Hur skall man göra? Mitt förslag till de kommuner som har SD som vågamästare är att gör blocköverskridande samarbeten. Man kan inte vara överens om allt och visst det kan säkert bli lite småproblem på vägen. Men jag tror att de flesta kommer att vilja se att SD håller sig utanför. Sverigedemokraterna är inte ett samarbetsalternativ. Inte för något parti eller något block.

Jag håller inte med Socialdemokraterna i deras politik, jag håller inte heller med miljöpartiet eller vänstern. Men för att hålla Sverigedemokraterna utanför ett samarbete så kan jag tänka mig att samarbeta med vem som helst. Rasistiska partier som Sverigedemokraterna skall inte ens finnas med i tankebanorna när man skall förhandla.

Detta inlägg är pingat på Intressant.se. Andra bloggar om: , , , Mariestad, rasism, nazism.

1 kommentarer:

Klockan 1:08 fm , Blogger Tobias Struck sa...

Emil. Utveckla gärna på vilket sätt du tycker att sd har ett rasistiskt perspektiv. De vill skydda den liberala rättstaten från den önskan om kulturell särlagstiftning, som exempelvis den muslimska lobbyn hyser. De har inga synpunkter på individers värde i relation till deras etnicitet.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida