onsdag, oktober 04, 2006

Pirater har Gud på sin sida.

Jag är inte religös över huvudtaget. Jag betraktar mig inte som troende i någon form. Men ibland så finns det saker som man läser som gör att man helt klart undrar.

Ivar Wenster är kulturchef i Karlskrona och erkände öppet att han fildelar. Han blev så klart polisanmäld och förundersökning skulle göras. Då händer det. Gud går in och försvarar år rätt till fildelning. I en rasande ilska skickar han ner blixtar mot jorden som förstör alla bevis för åklagare. Alltså pajjade hela datorn och därmed alla bevis. Åklagare Margaretha Lewenhagen lägger nu ned förundersökningen.

Jag ser med spänning fram emot vad prästen Karin Långström Vinge har att säga om detta. Det vore roligt att höra en prästs syn på den här saken och fildelning i allmänhet.

Och kommer Piratpartiet att bli en del av Kristdemokraterna nu? (Ja detta var lite ironi)


Detta inlägget kanske inte är så intressant. Men det finns annat att läsa om som politik, piratpartiet, fildelning, religion, gud, brott, straff, Karlskrona

4 kommentarer:

Klockan 1:19 em , Blogger Nineve sa...

Skulle det altså vara Gud som bestämmer var blixten slår ner? varför?

 
Klockan 1:34 em , Blogger Eklindh sa...

Jag har inte en aning. Men jag tyckte det lät roligt. Att blixten slår ner i någons dator brukar ju vara värsta oturen. Att det gjorde det här skall man kalla det tur.
Och är man religös så sägs det ju att det är gud som bestämmer sånt. Så det blev en liten rolig tvist på det.

Men humor kanske inte funkar här eller?

 
Klockan 4:04 em , Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

jajemän,Karin tänker

 
Klockan 12:22 fm , Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

...fortfarande. Å ena sidan ska man ju följa lagen. Men å andra sidan...drabbar det ju ingen fattig (oftast).

Hm..svårt!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida