tisdag, oktober 17, 2006

När skall detta vara över?

Nu får det vara nog! Vem i helvete bryr sig om om Anders Borg har betalat en 16 årig tjej 50 kronor i timmen utan att betala arbetsgivaravgifter? Jag hade vart jävligt glad om jag kunde få 50 spänn i timmen för att vakta någon ungar ett par gånger i veckan. Sen att det råkade bli 11500 kronor om året. Vem orkar bry sig?

Min ärliga fråga är nu om det inte finns någon som någon gång jobbat svart? Alltid betalt arbetsgivaravgifter? Alltid skickat in uppgifter till skattemyndigheten när man betalt grannens unge att klippa gräset en varm sommardag?

Japp nu skall jag ransaka mig själv med. Jag har jobbat svart. Jag har inte en aning om hur mycket pengar jag fått. Men kanske några hundra per gång. Detta har jag gjort ett par gånger om året och då tjänat kanske 6500 kronor. Jag är även betalat svart för att få grannens dotter att gå ut med hunden. Detta betalade jag 150 kronor i veckan för. Den tjejen är 10 år och jag har inte betalat några som helst sociala avgifter för hennes anställning som hundvakt åt mig. Jag har heller inte sett över hennes arbetsmiljö. Jag tror att kopplet var i läder så jag hoppas att facken kan godkänna detta. Hon gick mycket med hunden i skogen där finns det både fästingar och mygg. Jag betalade inte något risktillägg för detta arbete. Hunden hade även vassa tänder. Och som alla vet så kan en hund bita. Två gånger blev flickan biten i handen när de lekte. Jag tog henne inte till sjukhus och rapporterade inte heller skadan till någon myndighet.
Jag har under min "ungdom" (alltså fram tills igår) rökt hasch, testat ecstasy, amfettamin och druckit en massa alkohol. Jag har även misshandlat en kille när denna bröt sig in i mina föräldrars hus och hotade att spöa upp min syrra. Jag behöll den gången hans skor som en trofé. Jag har snattat, gjort inbrott och även stulit en bil. Jag har kört bil olovligen och även undertiden som jag var påverkad av alkohol och droger. Jag kan även säga att jag ställde tillbaka bilen och tankade den efter jag hade stulit den. Detta var nog tack vare drogerna och alkoholen.

Skall vi verkligen hålla på och gräva i sånna här grejer? Är det inte bättre att man attackerar den politik som politikerna för? Visst hade det vart riktigt allvaraliga brott så kan jag förstå att man skall kräva ministrars avgång. Eller om det handlar om att man missbrukar sin position eller att man inte är kompetent på sitt område. Då skall man bara avgå. Men skall obetalda tv-licenser, barnvakter som har fått betalt lite mer än vad som lagen säger utan att man betalat arbetsgivaravgifter (11500 fick hon på ett år gränsen var 10000).

Återigen så skall jag kanske påminna alla om att Bosse Ringholm var ordförande i en idrottsklubb som betalade ut Svarta löner
Laila Freivalds köpte bostadsrätt när hennes hyresrätt omvandlades.
Göran Persson stoppade godis i munnen på Ica. Detta räknas som snatteri.
Bosse Ringholm kallade poliser för lata.
Och återigen varför ljög Danielsson om Tsunamidagen? Eller ljög han? Eller ljög någon annan?

Snälla kritisera ministrarna för vad dom gör politiskt inte hur mycket skit man kan gräva upp om dom. Alla har lik i garderoben men skall man verkligen dömma folk för dom misstag man har gjort? Dom vill ju ändå göra något som är rätt. Låt dom försöka och kritisera dom gärna efter vad dom gör eller tala om att dom har fel i sina beräkningar och påstående. Men nu har jag tröttnat på att höra om barnflickor, tv-licens, fortkörning, felparkering och att ministern inte betalade för kassen på systembolagen när han köpte två bag-in-box Cato Negro. Det är politiker inte några jävla pop-stjärnor som man vill läsa om i skvallerblaskorna.


Kan detta vara intressant?
, , , , , , , tidningar, skvaller, svartarbete, barnflickor, hemhjälp, tv-licens, droger, skandal, .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida