söndag, oktober 15, 2006

Knäckt näsa efter en utekväll

Nu skall jag skriva något grymt personligt och något som är lite smått jobbigt för mig. Jag var igår ut och var på väg hem när två personer utan anledning hoppade på mig och slog av min näsa. Det är nu inte så illa som det låter. Visst jag har grymt ont men det såg värre ut igår än vad det är.

Det roligaste var nog när jag ringde polisen för att göra en anmälan. Inte för att jag tror att dom lägger resurser på att leta upp gärningsmännen utan för att en anmälan visar ju trots allt att dessa saker händer. Svaret från polisen blev "det är mycket bättre om du inte gör någon anmälan". "Va?" var ju det självklara svaret från mig. "Jo det blir bara en massa jobbigt pappersarbete för oss". Okej det kan inte vara så att det är bättre att inte ha anmälningar i registret som inte är uppklarade. Statistiken är ju lätt att trixa med om man bara har "rätt" sorters siffror.

Detta inlägg är intressant. Läs mer om Polis, brott, straff, misshandel.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida