lördag, oktober 07, 2006

Idioter och Kaffe

Det finns puckon och så finns det puckon. För det första så var det riktigt korkat att radera loggfilerna som hade "friat" Lars Danielsson. Nu kommer han för alltid att vara en brottsling och en idiot. Men det är klart i mina ögon så skulle han ju helt klart stiga om han någon gång kunde ge en historia som går ihop. För det andra. Om man nu skall dölja sina misstag genom att radera loggfiler. Kan man inte ha så mycket koll så att man verkligen vet att systemet klarar av det och inte brakar ihop om man kortar ned loggtiderna.

Sen läser jag en av de mest deprimerande sakerna idag. Starbucks kommer inte att öppnas i Sverige. Inte än iallafall. Jag gråter stora tårar. Jag som älskar kaffe. Jag tycker till och med att kaffet från 7eleven är gott. Men i den här staden som jag bor i Skövde. Finns det inte något 7eleven. Och inte kommer det något Starbucks heller. Jag får nöjja mig med takeawaykaffe från Pressbyrån. Och pressbyråns kaffe är rävgift. Det smakar så förbannat illa så det är inte sant. Det finns en kaffehandel som kort och gott heter Record Kaffehandel. Om ni någon gång har vägarna förbi Skövde så skall ni göra ett besök där. Dom har nog det absolut godaste kaffet som man kan tänka sig. Kaffe Latte, espresso eller varför inte en cappucino. Jag lovar er det är inte något som ni kommer att ångra. Att man sen kan få en underbar kaffe latte för 20 spänn gör inte hela saken så mycket sämre.
Det roligaste är nog att dom byter kaffesort lite då och då. Indisk blandning eller Turkisk mörkrost. Man vet aldrig vad man får. Men gott är det.


Detta är intressant och du kan läsa mer om kaffe, skövde, lars danielsson, tsunami, skandal, socialdemokraterna, politik, göran persson.

4 kommentarer:

Klockan 2:55 fm , Blogger Tyckaren sa...

Det heter nöja, röja, tjej, paja.. sluta med dubbel-j:na tack, du som företräder Fp som vill införa språkkrav.

 
Klockan 10:33 em , Blogger Eklindh sa...

Och varför skulle jag göra det? Jag nöjer mitt rätt så bra med det jag skriver. Sen om jag sätter dit dubbel j emellanåt skiter jag i om jag skall vara ärlig. Jag skyller allt på en socialdemokratisk skola!!

 
Klockan 10:42 em , Blogger Per Westberg sa...

Om du tror att rättschefen på statsrådsberedningen tar order från politrukerna har du helt underskattat svenska ämbetsmän med domarbakgrund.

När gick Emil i grundskolans årskurs 1-3?

 
Klockan 1:21 em , Blogger Eklindh sa...

Skall jag vara helt ärlig så kommer jag inte ens ihåg när jag gick 1-3 men räknar jag helt rätt så bör det bli 89-91. Sen när den borgerliga regeringen tog över 91 och skulle få ordning på skolan så hade jag ju redan hamnat så långt efter så jag klarade inte av att komma ikapp. Nu fick jag det sagt med :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida