söndag, oktober 08, 2006

Fotbollskväll

Igår så gjorde jag något som jag väldigt sällan gör. Jag kollade på fotboll! Helt otroligt. Jag av alla människor. Jag tycker att fotboll är den mest tråkiga sporten som finns. I 90 minuter skall 22 personer jaga en boll på en stor gräsmatta. Man kan fråga sig varför.

Men med några öl framför en TV kan till och med jag sitta och bli lite nervös och lycklig. Och eftersom jag inte kan så mycket om fotboll eller om den berömda off-side regeln så tyckte jag nog att jag hängde med bra i spelet. Nu till min stora fundering.

Varför rullar fotbollsspelare så när dom blir nuddade på benen? Någon petar på dig och pang så rullar du 68 varv på gräset och håller dig för knät. Det var ju foten som dom nuddade.


Och vilket tjat det är om att Zlatan inte är med i truppen. Igår tyckte jag vi klarade oss utmärkt utan Zlatan. Visst han är en enorm talang och säkert en underbar fotbollsspelare. Men han är inte någon lagspelare på samma sätt som Allbäck och Ljungberg. Zlatan är en överskattad spelare. Det är min åsikt.

Pingat på intressant. Läs mer om , , , , , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida