tisdag, september 05, 2006

Med mig i mitten

Tyvärr så blev det inte alls en trevlig dag igår. Jag hamnade mitt i gårdagens största nyhet. Eller vid sidan om för mitt namn näms inte i några tidningar.

Nicklas Lagerlöf som var distriktsordförande för LUF väst var igår tillsammans med mig på Katedralskolan i Skara för att medverka i en debatt. Det slutade i totalt kaos. Jag fick medverka i debatten istället för Nicklas, jag fick bli intervjuad av Sveriges Radio. Jag kände mig som ett fån jag hade inte en aning om vad som hänt eller vad som hade kommit fram. Att det var en "centralt placerad" person inom förbundet var allt jag visste. Inte vem eller vart.

Att SSU skall ha lämnat ut uppgifter kan nog anses som troliga om man tittar på de fakta som finns bakom. Nicklas Lagerlöf och Niklas Sörman (SSU) känner varandra sen tidigare, dessa två personer träffades även igår på katedralskolan. Så för en gång skull så är Skara centrum för något som Bert Karlsson inte gjort.

Att LUF skulle ha parkerat en bil utanför Sossarnas partilokal i Skövde är bara löjligt att påstå. Varför skulle vi göra något sånt. Det låter som det är väldigt mycket jobb för att knäcka ett lösenord och användar namn som är
username: Sigge
Password: Sigge

Hur korkad får man vara. Det är inte något svårt lösen direkt och dom gamla regler som finns, som står i varenda bok som handlar om hacking, är ha inte ditt namn som inloggning. Använd inte samma lösen som inloggningsnamn. De vanligaste lösenorden är Sex, Love, God. Inte i just den ordningen. Och vilka var dom andra två inloggningsnamnen då?
username: mgreen
password: mgreen


Nej nu skall nog Marita Ulvskog ha lite koll på sina unga SSUare. Det är väl kanske dags att lägga alla korten på bordet.

Jag är ledsen för att Nicklas avgår från sina uppdrag. Han var både kunnig och väldigt trevlig som person.

Jag hoppas att vi kan lämna det här bakom oss nu. Polisen skall få utreda ordentligt så får vi se vilka som är skyldiga och hur allt har gått till. Jag hoppas att vi kan fokusera på politiken igen. Det är valrörelse och att koncentrera oss på alla skandaler som är och som kommer är bara löjligt. Jag vill hålla på med politik. Självklart så skall en del smutskastning örekomma men att bryta mot lagen är inte okej. Inte heller att skada egendom eller bränna ned valstugor. Låt oss nu se framåt, valet närmar sig med stormsteg. Och må bästa block vinna.

Detta inlägget är intressant.
Du kan läsa fler bloggar om Folkpartiet, LUF, Socialdemokraterna, skandal, politik, val2006, SSU, Nicklas Lagerlöf, Niklas Sörman, Sigge, bloggosfären, bloggar, spion.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida