onsdag, september 20, 2006

Inget mer Monopol

Det finns vissa saker som man tycker är helt sjukt. Det svenska spelmonopolet är en sån sak. I våras så gick Ladbrokes ut och sa att man skulle skänka lika mycket som Svenska Spel skänker till idrottsklubbar. Man skall satsa lika mycket som svenska spel på att behandla spelmissbrukare. Kanon jag ser verkligen fram emot att dom håller sina löften. För idag så talar tidningar om att Kristdemokraterna har gått med på att slopa det svenska spelmonopolet.

Nu gäller det för de olika spelbolagen att visa framfötterna. Jag vill ha spelbutiker i min stad. Betting Shops heter det visst. Jag ser det som en del av det nya Sverige. För att göra det hela lite intressant då. Jag bor i Skövde. Det finns säkert inte några planer på att snabbt öppna en betting shop här. Men jag vill verkligen ha det. Så därför så kommer jag att vara den som först skall spela i den nya butiken i Skövde. Om den nu kommer. Men jag hoppas, annars så får jag väl öppna den själv då. Och jag vill även ha andra regler för poker. Kanske kan man öppna pokerhallar på samma sätt som det finns bingohallar? Poker är ju ett folknöje.

Och jag läser även att det ser ut som alkoholmonopolet håller på att falla. Man kan inte annat än att hålla tummarna.

Detta inlägg är intressant. Du kan läsa mer om alkohol, spel, monopol, politik, Skövde, poker, bingo.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida