tisdag, augusti 15, 2006

Psykisk hälsa i landet?

Nu har det hänt igen. En psykist sjuk man har huggit ihjäl en kvinna. Du kan läsa mer på Aftonbladet.
Detta kommer bara dagar efter att Folkpartiet folkpartiet kritiserat den stora psykiatrireformen. Läs mer här. Man kan då undra lite om vem som har rätt.

Kommer Socialdemokraterna att säga att det kanske var en miss och att man nu vill satsa mer på psykvård?
Skall man vara lite elak så kan man ju säga att Vänsterkartellen har tagit efter på alla alliansens förslag än så länge. Fastighetsskatten är ett exempel.
Jag skulle även vilja veta hur mycket Göran Persson har på banken nu när vi vet hur mycket Reinfeldt har. 40000 kronor på banken. Det är inte illa det, men jag har betydligt mindre än så jag är glad om jag har 400 kronor på banken. Men så tjänar jag nog inte riktigt så mycket Pengar som Fredrik heller.
Samtidigt så läser jag att man Göran Persson vill ses som en statsman, lärare och landsfader. Samtidigt så är han omgiven av jasägare. Lite konstigt det där. Jag känner igen just det här från vissa historieböcker. Och även dokumentärer som går sent på TV4 nu för tiden. Dokumentären kallas för Hitlers bödlar. Ingen vill tänka själv utan alla följde bara "Landsfaderns" order. Lite konstigt med tanke på att alla har en fri vilja. Jag håller verkligen inte med allt som mitt partitycker, jag säger också emot. Kanske är det så att jag ibland ger mig och ibland så skakar jag bara på huvudet och kallar dom som är upphovsmän till förslaget för puckon. För att ta ett exempel så kan jag väl säga att förslaget om språkkrav är helt idiotiskt och mannen som är "fader" till detta Mauricio Rojas är lite småknäpp emellanåt.

Jämnställt i Älgskogen.
Detta känns som en ren självklarhet. När jag såg rubriken såg jag framför mig en älg som städade i skogen. Men oj så fel jag hade.

Kärlek och Respekt skall det vara så svårt.

Detta inlägget är intressant. Mest för att det är skrivet av mig men även för att det innehåller ämnen som Älg, skog, politik, folkpartiet, psykvård, vård, Rojas, ekonomi, val2006, språktest, Socialdemokraterna, vänstern, mord, lite om nazism och rasism.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida