måndag, augusti 14, 2006

Proisrael eller proiran?

Kanske är det så att jag har tagit ställning i kriget mellan Iranstyrda Hizbollah och Israel. Israel måste ha rätt att försvara sig mot terrorister. Vi kan inte blunda för att Hizbollah skjuter raketer in mot bostadhus inne i Israel. Vi kan inte blunda för att Iran stödjer Hizbollah. Iran i sin tur stödjer utveckling av atombomber. Atombomber kommer förr eller senare att användas igen. Ingen av oss vill se att atombomber exploderar någonstans i vår värld igen. Iran avrättar även unga tjejer. FriaIranvänner ber oss att sprida den här filmen. Man har en sjuk syn på kvinnor och man använder både dödsstraff och spöstraff. Dessa saker är det inte någon från svenska vänster talar om när dom säger att man skall stödja Hizbollah.

Trots att debatten om Federleys stöd till Israels armé har tystnat så finns den i mitt minne. Och alla elaka påhopp som Federley försvarade sig emot. Hur vänstern i Sverige kallade mig och fler som försvarade Israel rätt att försvara sig för sionister och islamofober.

Idag så börjar vapenvilan i Israel Libanon. Jag undrar hur Esbati kommer att försvara Hizbollah när dom bryter vapenvilan? Om Israel bryter mot vapenvilan så skall jag personligen gå med i ett antiisrael demonstrationståg.

Jag läser också att insamlingar går dåligt. Igen vill ge pengar. Kanske kan det vara så att man vill vara säker på att de pengarna man skänker verkligen används på rätt sätt. Minnet av mat som ruttnade eller aldrig kom fram under tsunamikatastrofen finns fortfarande i våra tankar.

Kärlek och Respekt skall det vara så svårt?


Detta inlägget är intressant. Om du vill kan du läsa mer om politik, mellanöstern, hizbollah, iran, israel, vänstern, esbati, tsunami, krig, fred, vapenvila, dödstraff, libanon eller terrorism

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida