söndag, augusti 13, 2006

Linda är inte Unik

Linda Rosing som startade Unika Partiet är inte den enda som försöker att komma in i Politiken. Men stora bröst inom politiken verkar vara något som sprider sig. En porrstjärna i USA skall få bort mannen med dom enorma (bröst)musklerna.

Nej Linda du är inte unik nu finns det fler som du. Och jag undrar över din kampanj hur skall den se ut? Skall den bestå av sex och barturnéer?

Nej, sluta med att göra politik till något löjligt.

Samtidigt så läser jag att många unga vill förbjuda porr? Jag ser en väldig brist i dessa undersökningar. Man pratar oftast då om porr som visar kvinnor som blir knullade av en massa män. JAg förstår att folk kan tycka det är hemskt. Men hur är det med Bögporren då? Skall den förbjudas? Där förnedrar man inte kvinnor på samma sätt? Men skall den med förbjudas? Skall vi förbjuda sexnoveller? Skall vi förbjuda bilder? Eller handlar det bara om porrfilm? Skall vi få en enorm svartmarknad för porr? Och vi skall inte glömma att vi har internet. Vi kan ladda ner så mycket porr vi vill. Av vilken sort vi vill. Förbud är inte rätt väg att gå. Och det kommer inte att funkera i dagens samhälle. Vi är inte ett land utan kontakt med omvärlden.

Detta inlägget är intressant. Det handlar om Linda Rosing, unika partiet, politik, porr, sex, snusk, USA, val2006, bröst, homosexualitet, gay, bögar, feminism, förbud, film och en del om muskler.

2 kommentarer:

Klockan 4:36 em , Blogger Shan sa...

Meh. Hur löjligt, trist och odemokratiskt är det inte att avfärda en person enbart pga hens bakgrund? I Sverige skrattade vi åt att västkustamerikanerna valde Arnold, och även om han ser rätt fånig ut så är det väl lika bisarrt att säga att han blir en dålig politiker som att en jurist blir det?

Sen tänkte jag skriva att jag håller med dig om porrförbudet, men det blev en tresidig uppsats ungefär, så jag tror det blir ett eget inlägg. Kommer snart på queertopia.blogspot.com

 
Klockan 7:27 em , Blogger Eklindh sa...

Jag tycker bara att det är så löjligt av Linda Rosing att bli politiker. Och det verkar precis som om hon spelar på att hon är känd för att få röster. Visst det kan gå och hon kan säkert bli en bra politiker med lite träning. Men kasta sig in i en valrörelse så här sent känns bara som en mediagrej.

Jag ser fram emot att läsa om Porren.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida