torsdag, augusti 24, 2006

Hårda ord är inte samma som hårda tag.

Jag är en av dom som tycker att vi i Sverige är lite mesiga när det gäller politik. Jag vill ha hårde debatter gärna lite fula knep. Det är inte något fel med det. Jag gillar att hacka på vänstern och jag gillar när dom hackar på mig.
Dom som har läst min blogg ett tag vet att jag inte har så mycket över för Ali Esbati. Vi delar absolut inget när det gäller vår politiska syn. Jag tycker det är skoj när han attackerar mig. Och jag hoppas att han tycker det är lite skoj när jag attackerar honom. Men skulle vi träffas så tror jag nog att vi skulle kunna bli ganska bra vänner så länge vi inte pratar politik. Men från att ge hårda ord åt varandra till att regelrätt sabotera varandras valkampanjer är steget enormt. Iallafall för mig.
Nu är det ju så klart inte Ali Esbati som bränner ner valstugor kastar ägg och förstör andras affischer. Inte heller vänsterpartiet. Hoppas jag iallafall. I sånna fall så blir jag väldigt besviken.


Men det är tydligen vänstergrupper som gör detta. Eller så är det högerextrema grupper som håller på. Men tydligen så finns det en antivalkampanj 2006 som ger poäng på hur mycket man kan förstöra. Läs mer här.
Socialdemokraterna säger att detta är ett hot mot demokratin. Och jag kan bara hålla med dom.

Jag tycker det är hemskt. Extremvänstern attackerar Socialdemokraterna. Och Högerextrema attackerar Moderaterna och Folkpartiet. Läs mer här.

Nej nu skall jag avsluta detta som jag började min blogg en gång för länge sedan.
Kärlek och Respekt skall det vara så svårt?

Detta inlägget är intressant. Läs mer om sabotage, demokrati, propaganda, Alliansen, vänsterpartiet, valmanifest, folkpartiet, miljöpartiet, socialdemokraterna, kristdemokraterna, moderaterna, statsminister, centerpartiet, val2006, politik, Esbati eller om debatt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida