lördag, augusti 26, 2006

Höjd skatt lösningen på allt?

Nej det är klart vi skall höja skatten på allt som är farligt! Höjd skatt på fet mat och godis är senaste idiot artikeln i aftonbladet. Sen skall vi så klart höja skatten på vägar och varför inte börja med en ny skatt för alla som vill gå utanför dörren. Det är ju trots allt så att man kan ramla och bryta benet om man har en trappa hemma. Så nu tycker jag vi skall ha en trappskatt.
Det är ju dumt att tro att männsikor har en egen vilja och även kan göra något åt sin situation. Vi kan lika gärna ta skatt på allt som vi inte vill att folk skall hålla på med. Det eller ett förbud så klart.
Men skatt på allt som är farligt är väl en bra idé?

Det är ju så att om man går ut så kan man halka på is. Så vi måste införa en isskatt.

Det är ju så att om man har en båt så kan man bli överfallen av sjörövare. Så vi måste ha en sjörövarskatt med.

Vi skall ha piratskatt, nätskatt, bilskatt, fettskatt, bensinskatt, barnskatt, trappskatt, företagsskatt, flygskatt, elskatt, lampskatt, balkongskatt, cigarettskatt, nöjesskatt, skivskatt, telefonskatt, mp3skatt, snabbskatt, fartskatt, isskatt, drömskatt, mardrömsskatt och sit men inte minst inkomstskatt.

Detta inlägget är bara idiotiskt. Men du kan läsa mer om skatt, politik, val2006, pirater, barnskatt, bensinskatt, flygskatt eller om dumma förslag.

4 kommentarer:

Klockan 9:10 em , Blogger Johan Sjölander sa...

Vad är det för fel på sjörövarskatter? Jag har drömt om att hitta en sådan ända sedan jag som liten tragglade mig igenom "Sjörövarön" för första gången.

 
Klockan 11:09 fm , Blogger Eklindh sa...

Nej jag skulle med vilja ha en sjörövarskatt. Eller iallafall kartan till en.

 
Klockan 4:03 em , Blogger sarha sa...

jag läste nånstans att flest olyckor ändå sker i männiksor egna hem, fast det kanske handlade om våldtäkter... iaf, så upplever jag mitt hem som väldigt farligt, en massa elgrejer, trösklar, löst folk som hänger osv... så jag tycker att det ska finnas en skatt för hemmet också, eftersom det är superfarligt, men sen kom jag på att det är kanske det som fastighetsskatten är till för, så då finns det ju redan, då var det inget.

 
Klockan 11:22 fm , Blogger Eklindh sa...

Sarha du lever ju riktigt farligt i ditt hem iallafall. Det kan jag nog hålla med dig om. Men det är nog mest för att du har en galen flata som du delar lägenhet med. Så du får enny skatt som heter Flatskatt.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida