fredag, augusti 11, 2006

Hizbollah, Israel och svenska vänstern

Jag blir rädd när jag tittar på TV. Jag blir rädd när jag lyssnar på radio. Överallt är det prat om kriget i mellanöstern. Hur kommer det sig att det är så mycket snack om det just nu? Bomber har detonerat på Caféer och klubbar i Israel i många år nu.
Sen kommer chocken för mig. Det är ju Israel som väljer att försvara sig mot Hizbollahs raketattacker. I dagens värld så får man absolut inte försvara sig. Ni skall inte tro att jag stödjer Israels bombningar av Libanon, absolut inte. Jag vill inte att man skall bomba oskyldiga. Inte heller att man skall förstöra ett helt lands infrastruktur. Men det handlar inte längre om det. Israel måste försvara sig mot Hizbollahs raketattacker. Man har talat med Libanon för att få hjälp med att fånga Hizbollah och på så sätt få sitt land säkrare mot attacker. Libanon har inte gjort något för att hjälpa Israel.

I Sverige så är vi ganska säkra iallafall. Men nu kommer ett gäng med vänsteraktivister och gnäller om att Israel bryter mot mänskliga rättigheter och bombar civilbefolkning. Självklart så gör dom det. Dom har inte något val. Israeler vill också kunna leka i sina trädgårdar. Spela fotboll i gränderna utan att riskera att få ett gäng granater över sig. Att vänstern sluter upp bakom Hizbollah är en skam för den vänster som en gång stod för frihet och medmänsklighet. Inte nog med det! Tidigare iår så visade Vänstern sin avsky mot Israel genom att måla hakkors på den Israeliska flaggan. Jag menade att sånna tillgrepp kunde dra till sig nazister och rasister som i vanliga fall inte stödjer samma sak som vänstern. Esbati kallade mig då islamofob och sionist. (Han ordnade också 3000 träffar på min blogg så allt var inte elakt.) Det visade sig att jag hade rätt. Nazister ville tåga under den gula Hizbollah flaggan. Nazister och rasister i Göteborg ordnade en egen demonstration. Det finns mer att läsa om den här.

Esbati som kallade det dumheter. Oavsett vad Esbati tycker så har det hänt.

I Tidningen Arbetaren Andreas Malm att man måste sluta upp bakom Hizbollah. Rasmus Fleischer säger i tidningen Expressen att man stödjer judeutrotningen. Samtidigt säger Aron Etzler i tidningen flamman att man brunmålar vänstern. Vi har nu suddat ut färger inom politiken. Det enda som är bra med detta är att jag som är så gott som färgblind slipper oroa mig för att säga fel.

Detta inlägget kan vara intressant för många. Man kan också läsa mer om Hizbollah, Israel, mellanöstern, krig, nazism, rasism, Esbati, Vänsterpartiet, politik, val2006 eller hakkors. Men jag önskar att ni läser mer om Fred, frihet och kanske en del av Douglas som trots sina unga år har en väldigt bra blogg.

5 kommentarer:

Klockan 3:30 em , Anonymous Anonym sa...

Hej - bra inlägg!!

Denna länk verkar ha försvunnit:
"Nazister och rasister i Göteborg ordnade en egen demonstration. Det finns mer att läsa om den här."

Jag vet att Du har rätt, men vill gärna se mer info ändå.

Anders

 
Klockan 3:34 em , Blogger Eklindh sa...

Det missade jag helt.

 
Klockan 8:31 em , Anonymous Anonym sa...

"Men nu kommer ett gäng med vänsteraktivister och gnäller om att Israel bryter mot mänskliga rättigheter och bombar civilbefolkning. Självklart så gör dom det. Dom har inte något val. Israeler vill också kunna leka i sina trädgårdar".

Skrämmande att du kan rättfärdiga att oskyldiga mördas. Läs på och lär dig om historien din lilla mupp

 
Klockan 7:29 em , Blogger Eklindh sa...

Jag rättfärdigar det inte. Men man skall inte enbart beskylla en sida för att vara arslen i den här konflikten.

 
Klockan 2:03 em , Blogger Omar Pierre sa...

Du blir rädd och jag blir rädd. Jagblir mest rädd över att det finns såna människor som tänker som dig. Du är totalt oinsatt i detta ämne. Du har ingen aningen vad du pratar om. Men hur skulle du. En ung vit folkpartistmedelklassunge som lever i en väldigt skyddad värld. Förmodlingen har du inte ens vart där nere. Prat och tankar är gratis. Annat blir det när liv sätts på spel. Om du kollar upp lite fakta till dina nästa tankar (ang dödssiffror och attacker från resp sida... så kanske, men bara kanske kan vi diskutera detta ämne.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida