måndag, augusti 14, 2006

Film på raketattack.

Efter att ha kikat runt på nätet så har jag hittat en film som visar hur Hizbollah skjuter sina raketer mot Israel. Se filmen här.
Vissa kritiserar Israel äldigt för att skjuta in i bostadsområden i Libanon. Vilket säkert är sant. Men det är också där som Iranstödda Hizbollah placerar många av sina raketramper. Trots att jag kan inte se något militärt mål på dom bilderna som filmen visar så är det där som raketen landar. Men det kan också vara att jag inte är tillräckligt uppmärksam.

Någon som stödjer Hisbollah kan kanske tala om för mig varför man skickade raketen just in i detta huset. Ali Esbati som attackerar Israel i stort sett varje dag och är en hängiven Hizbollah anhängare kan kanske förklara?

Tack gode gud för vapenvila.

Detta inlägget är väldigt intressant i debatten om Libanon, Iran, Israel, politik, mellanöstern, fred, krig och vapenvila.

2 kommentarer:

Klockan 1:08 fm , Anonymous Douglas sa...

Darling!
Esbati och hans vänstervänner är så inne på att försvara Libanons rätt att kriga och döda även civila att de inte har tid för att svara på sådana frågan. De är i periferin.
Jag var skeptisk till vapenvilan, men efter att ha hört på radion hem från säsongen första LUF-Norrortsmöte så börjar jag svänga. Jag vill ju vara optimist.

 
Klockan 1:06 em , Blogger Eklindh sa...

Jag hoppas att vapenvilan håller men jag är försiktigt optimistisk.

Sen vore det ju skoj om Esbati vågade svara. Men jag tror han är för upptagen med att censurera kommentarerna i sin blogg.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida