onsdag, juli 19, 2006

Tidningsläsandet minskar? Eller?

LO har släppt en rapport som visar att färre och färre svenskar har dagstidningar. Rapporten är gjord med hjälp av Statistiska CentralByrån då dom frågat personer om dom har tillgång till dagstidning i hemmet. Självklart har inte folk det. Tidningar är skitdyrt och man vill inte betala för dom om man inte måste. Anledningen till att jag inte har lokaltidning är.

1. Jag har inte någon bostad.
2. Jag vill inte läsa om hur tant Agdas Katt satt fast i trädet i två timmar.
3. Metro finns trots allt gratis.
4. Man kan ju alltid läsa tidning på jobbet.
5. Nätet har utmärkta tidningar. Varje dag så läser jag en del på både Aftonbladet och Expressen. Och tro det eller ej ibland kan jag till och med läsa lite på DN.

Nej dagstidningar är nog på väg att försvinna ur sin nuvarande form. För många år sedan så var det ju text-tv som var populärt. Jag minns att SVT text hade ett bingospel på sin text-tv. Oj oj oj vad roligt jag och min tjejkompis hade med det. Men allt sånt är borta. Nu är det ju internet som är det som man använder när man vill kolla sportresultat (sid 300 på tv4 text) eller om man vill veta det senaste inrikes nyheterna (sid 101 tv4 text). Nej skärpning LO det är inte ett hot mot demokratin att folk slutar läsa dagstidningar. Man söker den information som man vill ha reda på inte den information som man vill bli matad av.

Aftonbladet är nog den som är bäst när det gäller onödiga nyheter

BB-stjärnar fick stryk efter att ha kastat kebab på en man. Åhh nej gud vad hemskt!! Jag skulle också spöa upp någon som kastade kebab på mig. Skit samma vem det är. Jävla bimbokändis är vad hon är. För helvete väx upp och ät maten kasta den inte på folk.

6 kommentarer:

Klockan 1:24 em , Blogger jenny sa...

hej. jag tror inte att dagstidningar kommer försvinna. det finns många upplagor som ökar, tex svd. det finns inget bättre än att sitta i lugn och ro och bläddra igenom en bra dagstidning samtidigt som man sörplar kaffe. dessutom är det inte alls samma sak att sitta framför en skärm och skrolla. men visst finns det ett bra utbud på nätet om man ínte har tillgång till pappersvarianten. Alla artiklar finns ju tyvärr inte heller på nätversionerna.

 
Klockan 3:50 em , Blogger Christoffer Smitz sa...

Förvisso lär nätversionerna av tidningarna utvecklas till att så småningom ha lika mycket eller mer material än pappersversionerna, men personligen sitter jag nog ändå hellre och bläddrar i en riktig tidning. Framför allt för att det är trevligare för ögonen.

 
Klockan 8:43 em , Blogger Eklindh sa...

Nej försvinnna tror jag inte heller dom kommer att göra men dom kommer nog att få ändra sina upplägg lite smått.

Förnyelse behövs även hos dagstidningar

 
Klockan 11:35 em , Anonymous Douglas sa...

Morgontidning(ar) på frukostbordet är en lyx som man utnyttjar när man ännu bor hemma.
Men om jag hade bott själv hade jag nog hållit till godo med City och Metro. Som jag idag vrålratar till fördel för SvD och DN ;)

 
Klockan 11:51 em , Anonymous Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

 
Klockan 12:18 fm , Anonymous Anonym sa...

I find some information here.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida