lördag, juli 22, 2006

Riga Pride

Jens Orback fördömmer nu beslutet att förbjuda pride. Räcker detta? Skall vi hålla oss väl med ett land som inte låter sina medborgare manisfestera sin kärlek? Vad är nästa steg? Skall vi förbjuda musikfestivaler? Tänk om det är så att hårdrockare är satanister?

Jag väntar fortfarande på att samtliga partier i Sverige fördömmer beslutet att förbjuda pride. Göran Hägglund säg något! Göran Persson säg något! Maud Olofsson säg något! Lars Ohly säg något! Maria och Peter säg något! Lars Leijonborg säg något! Gudrun Schyman säg något! Fredrik Reinfelt säg något! Jag har säkert missat någon här nu men ni fattar vad jag menar.

Jag vill inte att mitt land skall vara slappt när det gäller folk som fredligt vill festa och visa sin kärlek. Detta är fruktansvärt. Jag vill se protester utanför ambassader. Jag vill höra UD säga att detta kommer att få konsekvenser. Jag vill höra fackföreningar som annars är så snabba på att ordna blockader.

Snälla samtliga öppna personer i Sverige reagera och gör något. Låt inte vår värld bli en plats där inte alla har rätt att finnas. Detta är första steget mot en ny utrensing av ovälkomna element i vår värld.

Kärlek och Respek skall det vara så svårt?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida