fredag, juli 21, 2006

Mer om Riga Pride

Presidenten har sagt att förbudet är oacceptabelt. Men än så länge så ser det inte ut att bli en parad under pride. Hur svårt kan det vara. Låt paraden genomföras. Det finns inte något som jag hatar mer än krångel med myndigheter. Men jag tror verkligen att Presidenten skall ha sista ordet i ett land.
Jag vill också höra hur mycket protester det kommer från Svenska Regeringen? Socialdemokraterna har ju visat att dom inte är så intresserade av HBT-politik så här inför valet. Göran Persson kommer inte till Pride. HBT-politiken är inte så het just nu. För tänk om det kan bli så att Sossarna inte lockar sina gamla medlemmar att rösta på dom för att dom har tagit ställning för att ge bögar och Flator rättigheter. Nej ussch nej i folkhemmet så finns det väl inte plats för sånna otäcka perversa personer.
Resten av partierna är inte så jättebra dom heller. Jag vill innan dagen är slut höra något Parti som fördömmer förbudet mot paraden. Och senast imorgon så vill jag höra Jan Eliasson eller Göran Persson säga att dom inte fördömmer beslutet om att förbjuda paraden i Riga.

Helst skulle jag vilje se att det ger lite konsekvenser med. Inte bara tomma hot och ord.

Nej det är dags för Sverige att visa att dom bryr sig om vad som händer utanför sina egna gränser. Världen är nu global. Acceptera det och visa att vi bryr oss även globalt.


Kärlek och Respekt skall det vara så svårt?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida