måndag, juli 24, 2006

Gynundersökning för vissa

Nyamko Sabunis förslag om obligatoriska gynundersökningar har jag skrivit om förut här och sagt att jag inte gillar det även om det kunde ha en poäng.

Nu kommer självmålet av Mauricio Rojas. Han anser att man bara skall kontrollera "riskgruppen". Läs mer här.

Detta är enligt mig mer idiotiskt än det första förslaget från Nyamko. Skall man verkligen utpeka någon som riskgrupp vid kontroller. Det är ju bättre att undersöka alla i sånna fall. Även om tanken säkert är god från Rojas sida så kan jag inte försvara honom nu.

Rojas har haft en hel del bra förslag innan även om jag inte hör till en av beundrarna, men detta är bara ett rent självmål och jag hoppas verkligen att han inte tänker driva den här frågan mer.


Detta inlägg är intressant. Du kan hitta mer om folkpartiet och politik

1 kommentarer:

Klockan 8:30 fm , Anonymous Guitar Master sa...

I wish I could blog as good as you, but what I can do is give you a nice Guitar Lesson!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida