tisdag, juli 18, 2006

F! och manskatten

Jag vet att förslaget kom för ett bra tag sedan men det är värt att ta upp igen.

Självklart skall män och kvinnor ha lika löner. Men fortfarande så skall väl inte arbetsplatser som har mer män betala en skatt? Jag läste idag igenom förslaget och jag kan ju bara säga att det luktar kommunism. Varför skall vi alla ha samma lön? Jobbar jag på en fabrik så tjänar jag mer än om jag jobbar på ett bageri. Oavsett om jag är man eller kvinna. Lönen skall så klart vara lika om man har exakt samma arbetsuppgifter.
Socialdemokraterna har ju sagt lika lön för lika arbete länge nu. Men icke då. I praktiken så fungerar det inte så. Men det är lätt att skrika om det när man inte behöver betala själv. Vård och omsorg här dom mest orättvisa lönerna. Vilka betalar dom lönerna? Ja inte är det privata personer eller företag iallafall. Nej det är (S) som gör det.

Nej tacka vet jag bra ställen med blandade åldrar och kön. Då har man även roligt när man jobbar. Lika lön för lika arbete är en självklarhet för mig. På samma sätt som olika lön för olika arbeten.

Kärlek och Respekt skall det vara så jäkla svårt?

2 kommentarer:

Klockan 11:51 em , Anonymous Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

 
Klockan 12:18 fm , Anonymous Anonym sa...

I find some information here.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida