torsdag, juli 13, 2006

Dödshot moit Pride!

I Israel så har man under många år planerat att hålla World Pride. Kanon jag tror att mellanöstern skulle må bra av att få lite mångfald och HBT-medvetenhet. Självklart så kan inte detta gå smärtfritt utan någon ger en belöning till den som lyckas döda en sodomit under paraden. Jag undrar om det är så att det är någon som har funderar på vad som skulle hända om HBT-personer propagerade för att kasta in bomber i en familjeparad. Då skulle vi lätt få höra en massa skrik om att alla bögar och flator är militanta terrorister. Vi skulle få registrera oss hos säkerhetspolisen och vi skulle inte kunna flyga omkring med våra rosa pengar längre.
Kanske skulle vi få en egen ö? Jag tycker det låter som en utmärkt idé! Inte för att jag tycker man skulle samla ihop alla HBTare på samma ö. Men för att jag då skulle få flytta gratis till en ö. Mitt spontana förslag är ju då självklart Gotland! Efter att ha spenderat en vecka där så kan jag tala om att det verkligen är en underbar ö. Så snälla Socialdemokraterna om ni kan ge mig ett sånt vallöfte så skulle jag nog rösta på er den här gången!


Men vad händer med dom som hotar World Pride då? Ja som vanligt så händer det väl inte så mycket förän det är för sent. Vi kommer säkert att få se minst ett mord i årets pride också. Tvärr så är detta nog sant. Vem bryr sig egentligen om några fjollor som springer runt i kjol i en parad?

Jag har inte makt nog, eller läsare nog för att göra någon större skillnad. Men jag ber er ändå. Om ni har möjlighet och pengar så kan ni göra något som är större än alla hjältedåd som någonsin gjorts. Vare sig ni är Homo, Hetro, Bi, Trans, Queer, Intergender och alla möjliga bokstäver. Ta och åk till en Pride Festival. Gå med i paraden visa att ni bryr er. Att gå i paraden är roligt och man visar att man accepterar personer som dom är oavsett sexuell läggning eller könsuttryck.

Kärlek och Respekt skall det vara så jäkla svårt?

2 kommentarer:

Klockan 11:52 em , Anonymous Anonym sa...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

 
Klockan 12:18 fm , Anonymous Anonym sa...

I find some information here.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida